Homepage
Menu

Meer begrip voor kinderen met een handicap, dat noemen leerkrachten als belangrijkste resultaat van het lespakket. Het lesmateriaal prikkelt de nieuwsgierigheid en de opdrachten nodigen uit tot zelf ervaren. Het lespakket werkt ook vaak als opstap om met de kinderen te praten over kinderen met een handicap in de klas of op school. Hoe kun je rekening houden met elkaar en wat kan allemaal gewoon wel? Leerkrachten vinden het lesmateriaal boeiend, veelzijdig en gebruikersvriendelijk. Lees hieronder de ervaringen van leerkrachten Eline, Linda en Anne.

‘Naar aanleiding van de lessen vertelde een meisje voor het eerst dat haar broertje autisme heeft en wat dat voor het gezin betekent. Het lesmateriaal was een mooie opstap om het daarover te hebben.’
Ervaring Eline van Wendel de Joode, leerkracht bovenbouw Jenaplanschool.

‘In de klas merkte ik dat de leerlingen kinderen die anders zijn eng vinden, of zielig en dan durven ze niet meer zo goed contact te maken. Het lesmateriaal heeft geholpen om die drempel te slechten.’
Ervaring Linda Rasch, leerkracht Humanistisch Vormingsonderwijs.

‘Ik had de leskist op tafel gezet. De kinderen waren meteen nieuwsgierig. Ze vonden het interessant wat eruit kwam en wilden meteen zelf aan de slag. Zelf ervaren doet zoveel meer dan uitleggen’.
Ervaring Anne van den Groenendaal, leerkracht van groep zeven van het speciaal basisonderwijs.